O Nas

×

Komunikat o błędzie

Deprecated function: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; views_display has a deprecated constructor w require_once() (linia 3161 z /home/centrumt/public_html/edukacjakulturalna/includes/bootstrap.inc).

Głównym celem naszej działalności jest uaktywnianie potencjału twórczego, który istnieje w każdym dziecku, pobudzanie sił kreatywnych poprzez poznanie w działaniu różnorodnych środków wyrazu artystycznego i stymulującą pracę pod okiem artystów z wyczuciem pedagogicznym i wybitnych pedagogów.

Wrocławskie Centrum Twórczości Dziecka zostało założone w 1998 roku przez Małgorzatę Strońską-Zarembę. Istotą działalności centrum jest kształtowanie kreatywnych osobowości poprzez działania w różnych dziedzinach sztuki.
 
Nasze motto, słowa Janusza Korczaka, „Dzieci książęta uczuć, poeci i myśliciele”, oznacza wiarę w potencjał twórczy dziecka, jego talenty jawne i ukryte. Zadaniem opiekuna artystycznego jest pomoc w ich rozpoznaniu i rozwijaniu. WCTD skupia wokół siebie wybitnych pedagogów i artystów z wiedzą, doświadczeniem i wyczuciem pedagogicznym.
 
Organizowane przez centrum zajęcia mają charakter warsztatowy i kompleksowy tzn. dziecko uczestnicząc w jednym kursie ma szansę poznać więcej niż jedną dziedzinę sztuki (np. warsztaty teatralno – plastyczne). Zajęcia prowadzone są w małych grupach.
 
Nowatorstwo metod wychowawczych i dydaktycznych sprawia, że centrum jest unikatowe w skali kraju. WCTD patronuje działaniom charytatywnym, realizuje międzynarodowe integracyjne projekty teatralne, uczestniczy w budowaniu tożsamości lokalnej młodych, wspiera merytorycznie pedagogów pracujących artystycznie z dziećmi, współpracuje z ośrodkami edukacyjnym w kraju i za granicą.
 
Doświadczenie w pracy na rzecz dzieci i znajomość problematyki, sprawia, że czujemy się kompetentni i odpowiedzialni za edukację kulturalną oraz uwrażliwianie młodego pokolenia na terenie naszego miasta.
 
Misja WCTD
Głównym celem naszej działalności jest uaktywnianie potencjału twórczego, który istnieje w każdym dziecku, pobudzanie sił kreatywnych poprzez poznanie w działaniu różnorodnych środków wyrazu artystycznego i stymulującą pracę pod okiem artystów z wyczuciem pedagogicznym i wybitnych pedagogów.
 
Nasze działania warsztatowe  „budują przestrzeń” umożliwiającą kształtowanie postawy twórczej. Przy czym postawa twórcza nie odnosi się tylko do działań artystycznych.
 
Poprzez teatr, ruch, muzykę, plastykę, chcemy kształtować kreatywne osobowości, które charakteryzują się:
  • otwartością na innych, na nowe myśli i poglądy, 
  • umiejętnością współpracy i komunikowania się,
  • zdolnością do zadziwienia światem,
  • postrzeganiem tego, co niezwykłe,
  • wybitną energią, entuzjazmem,
  • odwagą i spontanicznością,
  • zdolnością przezwyciężania nawyków myślowych,
  • dążeniem do rozwoju i samorealizacji, intuicją i pomysłowością.
 
Choć chcemy osiągnąć tak poważne cele, nie zmienia to faktu, że prowadzone przez nas działania artystyczne mają po prostu bawić, sprawiać przyjemność. Szkoła bardzo często zabija w dziecku spontaniczną ciekawość, oryginalność w patrzeniu na przedmioty i zdarzenia. Przeładowane programy nie pozwalają na eksperymentowanie, domyślanie się, na pójście tropem dziecięcej intuicji. Struktury naszego centrum są elastyczne. Tu jest miejsce na innowacyjność i poszukiwanie. Nasz program koncentruje się nie tylko na zagadnieniach merytorycznych, ale zakłada również rozwój osobowości dziecka, pomaga w zdobywaniu wiedzy o sobie samym i o sobie wobec innych.
 
Podstawowe założenia programowe Wrocławskiego Centrum Twórczości Dziecka:
  • wpieranie rozwoju osobowości,
  • przygotowanie do aktywnego i świadomego uczestnictwa w kulturze,
  • zapoznanie z różnorodnymi środkami wyrazu artystycznego a szczególnie z tajnikami teatru,
  • kształtowanie umiejętności autoprezentacji, przezwyciężanie strachu i tremy poprzez zabawę,
  • redukcja napięć i frustracji dzięki aktywności artystycznej i osiąganym sukcesom,
  • rozbudzenie zamiłowania do aktywnego i twórczego spędzania czasu wolnego, integracja z grupą, radość ze wspólnej zabawy i tworzenia.